Berita

Sambut harijadi ke-100 dengan tetamu istimewa

GEORGE TOWN, 29 SEP: Puan Lo Cheng Yoke menyambut ulangtahun kelahiran yang ke-100 hari ini dengan majlis ringkas, namun ditemani beberapa tetamu istimewa.

Ketua Menteri Pulau Lim Guan Eng, ditemani isteri Betty Chew dan Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang meluangkan masa membuat kejutan dan hadir dengan sejambak bunga serta buah tangan bagi meraikan hari yang penuh bermakna itu.

Lebih istimewa lagi, Betty sendiri menyediakan hidangan mee-suah dan telur merah buat Puan Lo, sebagai tanda panjang umur dan kemakmuran dalam adat masyarakat Cina.whatsapp-image-2016-09-29-at-15-12-41

Meskipun mempunyai jadual yang sangat ketat, Guan Eng dan rombongan tiba sekitar jam 2 petang ke rumah keluarga Puan Lo di Desa Penaga, Jelutong bagi meraikan beliau.

Pejabat Ketua Menteri seminggu lalu menerima kiriman e-mail daripada cucu saudara Puan Lo, memohon hadiah istimewa untuk beliau berupa kad ucapan harijadi dengan tandatangan Guan Eng sebagai tanda kenangan hari bersejarah tersebut.

Puan Lo yang lahir pada tahun 1916 di George Town, hilang daya pandangan kedua-dua belah mata sejak berusia tujuh tahun. Beliau kini tinggal bersama anak saudaranya.

Turut hadir sama meraikan majlis terbabit ialah Adun Batu Lanchang, Danny Law dan Setiausaha DAP Pulau Pinang, Lim Hui Ying. – Roketkini.com