Berita

Kemiskinan tidak kenal kaum

IPOH, 30 MEI –

Melalui Projek Sinaran Matahari DAP,  adik Azrul Azraf Zainal Abidin, 5, yang menghidap penyakit talasemia major serta memerlukan pemindahan sum-sum tulang di Hospital Kuala Lumpur, telah diberi sedikit sumbangan.

Sumbangan kecil RM500 yang disampaikan diharap dapat meringankan beban keluarga Azrul yang terpaksa membanting tulang dalam mencari nafkah kehidupan seharian.

Pasukan khidmat DAP Parlimen Beruas yang diterajui oleh Datuk Ngeh Koo Ham dan Ahli Parlimen Taiping Nga Kor Ming telah menyampaikan sumbangan itu kepada ibu pesakit,   Shakinah Abdul Latif di kediaman mereka di rumah kos rendah Ayer Tawar.

Azrul menderita sakit sejak berusia 2 tahun dan kos perubatan beliau menjadi beban berat kepada ibu dan ayahnya Zainal Abidin yang kerja sebagai pemandu lori.

Pasukan khidmat DAP juga melawat keluarga Phang Siew Eng, ibu tunggal dengan 8 anak di kawasan perumahan yang sama. Phang bersama dua orang kakak iparnya merupakan buruh kasar berpendapatan kecil yang tidak tetap.

Kesemua 11 mereka termasuk anak-anak kecil yang tinggal di bawah satu bumbung diberi sumbangan RM500 serta barangan keperluan harian.

Orang ramai yang berhasrat untuk membantu kedua-dua keluarga itu boleh berbuat demikian dengan menghubungi pusat khidmat masyarakat Ahli Parlimen Beruas di Ayer Tawar dengan menelefon 06-6726885/012-5933888 merujuk kepada saudara Phang Hing Chong. – Roketkini.com