Berita

Kerajaan Selangor diminta tangani segera masalah jalan berlubang

PUCHONG, 4 DIS: Kerajaan negeri dan Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali diminta segera menangani segera masalah jalan berlubang di negeri ini.

Timbalan Pengerusi DAP Selangor Gobind Singh Deo berkata, walaupun beribu aduan dibuat kepada pihak berkuasa, namun sehingga kini tidak ada perubahan, malah semakin membimbangkan.

“Masalah mendesak ini perlu diperbetulkan segera. Rakyat semakin letih dan bosan dengan ketidakupayaan menanganinya,” kata Gobind dalam satu kenyataan.

“Saya berharap MB akan bertindak pantas, beliau mesti berusaha keras menjadikan Selangor negeri contoh,” ujarnya yang turut merujuk masalah sama di kawasannya di Puchong.

“Kita tidak boleh ambil mudah dan harus tanganinya segera, jika tidak rakyat akan hilang kepercayaan kepada pentadbiran Pakatan Rakyat di negeri ini,” kata Ahli Parlimen Puchong itu.

Tambahnya, biarpun kerja menampal jalan dilakukan namun kualitinya rendah mengakibatkan jalan berlubang semula, dan bertambah besar dalam beberapa hari.

Selain dari sebahagian jalan kelihatan seperti ‘zon perang’, ia juga menjadi ancaman kepada keselamatan pengguna.

“Saya pasti kerajaan tahu mengenai masalah ini, tapi apakah tindakan kerajaan negeri?

“Apabila hujan dan lubang di jalan raya terisi dengan air, sudah tentu ia tidak dapat dilihat dengan mata kasar, akhirnya kemalangan berlaku dan terus berlaku.

“Mengapa tidak ada tindakan segera dengan mekanisme lebih baik untuk memperbaikinya? soal Gobind. – Roketkini.com