Berita

Edisi khas akhbar ‘Sabahku’ boleh dibaca secara online

KUALA LUMPUR, 14 JAN: Akhbar ‘Sabahku edisi khas kini sudah boleh dibaca secara percuma secara atas talian (online).

Antara kandungan menarik edisi khas lapan muka surat ‘Sabahku’ mengenai penyelewengan Yayasan Sabah, berkait rapat pembalakan haram.

Turut dilaporkan pada muka surat 5 dan 6, sumbangan serta bantuan pimpinan DAP untuk sebahagian rakyat Sabah yang hidup serba kedaifan, terutama di luar bandar.

Antara liputan menarik dalam ‘Sabahku’ antaranya usaha pembinaan kilang padi mini di Kampung Tepoh dan penyambungan paip air terawat di Kampung Sasai.

Kampung Sasai, sebuah kawasan dalam DUN Bingkor, lebih kurang lapan kilometer dari Pekan Keningau.

Walaupun hanya tiga kilometer dari loji rawatan air, namun 30 keluarga petani sawah masih belum mendapat bekalan air bersih untuk digunakan saban hari.

Sabahku turut melaporkan kejayaan ‘Impian Sabah’ usaha DAP bersama sukarelawan bekerjasama dengan orang kampung membina kemudahan awam seperti paip air, jalan kampung, jambatan, tandas dan lainnya.

Semenjak pelancaran, Impian Sabah berjaya menyiapkan beberapa projek infrastruktur di kawasan yang tidak dipedulikan BN, antaranya seperti Kampung Samparita Laut di Kota Marudu.

DAP turut membina projek bekalan air paip graviti di Kampung Samparita Laut termasuk di Tenom untuk kegunaan penduduk Kampung Pangi serta Kampung Kelandus.

Untuk bacaan lanjut, layari pautan ini – Roketkini.com