Berita

Kerajaan peralat institusi kehakiman – PR Johor

Gambar fail

JOHOR BAHRU, 12 FEB: Pakatan Rakyat (PR) Johor dalam satu kenyataan bersama mengecam keputusan pemenjaraan keatas Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Dalam satu kenyataan bersama Pengerusi DAP negeri Liew Chin Tong, Pengerusi PKR Johor Hassan Karim dan Pesuruhjaya PAS Johor Aminolhuda Hassan hukuman tersebut jelas bermotif politik menghalang kemaraan Anwar melakukan perubahan di Malaysia.

“PR Johor ingin menyatakan kekesalan di atas keputusan Mahkamah Persekutuan tersebut dan kami menganggap Anwar seorang ‘prisoner of conscience’.

“Kami mengecam keputusan mahkamah yang bersifat politik di mana institusi kehakiman diperalatkan untuk menghalang Anwar daripada terus membawa perubahan reformasi di Malaysia dalam bidang politik, ekonomi dan sosial,” kenyataan tersebut dipetik.

PR Johor turut berharap, ahli keluarga Anwar dan seluruh anggota PKR bersabar dan istiqamah serta meningkatkan azam bagi meneruskan perjuangan untuk menegakkan keadilan seluruh rakyat di Malaysia.

Malam tadi, lebih 300 berhimpun di hadapan Penjara Sungai Buloh sebagai tanda solidariti kepada Anwar.

Mereka turut membawa kain rentang dan lilin sambil dengan penuh bersemangat melaungkan slogan seperti ‘Bebas Anwar’ dan ‘Reformasi’.

Antara pimpinan PR yang hadir ialah Adun Kota Alam Shah V Ganabatirau, Adun Kuala Kubu Bharu Lee Kee Hiong, Ketua Angkatan Muda PKR Nik Nazmi Nik Ahmad dan Ahli Parlimen Kuala Langat Abdullah Sani. – Roketkini.com