Berita

DAP rakam ucapan takziah kepada keluarga Tuan Guru Nik Aziz

KUALA LUMPUR, 13 FEB: DAP merakam salam takziah kepada Datin Seri Sabariah dan keluarga mereka di atas kembalinya Datuk Bentara Setia Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat ke Rahmatullah malam tadi.

Dalam kiriman ucapan di laman mikro twitter para pemimpin DAP dari seluruh negara merakamkan kesedihan mendalam di atas pemergian bekas Menteri Besar Kelantan itu.

“Pemergian Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat adalah suatu kehilangan besar kepada negara. Takziah tidak terhingga kepada keluarga. Semoga damai di sana, ” tulis Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang.

“Takziah kepada keluarga bekas Menteri Besar Kelantan Tok Guru Nik Aziz dan PAS serta ahli dan penyokong,” tulis Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng, yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang.

“Amat sedih mendengar pemergian Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat. Takziah kepada keluarganya,” catat Ahli Parlimen Segambut, Lim Lip Eng

Sementara itu, Pengerusi DAP Perak Nga Kor Ming mengimbas kembali kata-kata Tuan Guru Nik Aziz kepadanya yang meminta rakyat bersatu-padu.

“DAP Perak dengan sedihnya mengucapkan takziah kepada keluarga Tok Guru Nik Aziz yang meninggal dunia malam ini.

“Allahyarham Tok Guru Nik Aziz sebagai insan yang mulia dan pemimpin berintegriti. Jasamu dikenang,” tulis Nga dalam kiriman twitternya. – Roketkini.com