Berita

Alvin hina al-Quran, Teresa sifatkan perbuatan gila dan keji

KUALA LUMPUR 13 NOV: Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok marah dan kesal atas perbuatan ‘gila’ dan keji Alvin Tan yang menghina al-Quran hingga menyakiti perasaan umat Islam di negara ini.

Naib Pengerusi Kebangsaan DAP itu menegaskan perbuatan itu tidak mewakili kaum Cina dan bukan Islam kerana tiada manusia waras akan melakukan perkara sekeji itu.

teresa kok“Perbuatan gila Alvin Tan itu merosakkan keharmonian masyarakat majmuk kita. Dia juga memalukan Malaysia,” katanya pada kenyataan media, hari ini.

Berdasarkan kenyataan yang diemel kepada media, Teresa merujuk perkataan gila dan keji sebanyak masing-masing dua kali bagi menggambarkan perbuatan Alvin itu.

Alvin mengulangi penghinaannya terhadap Islam apabila menghina al-Quran, kitab suci bagi umat Islam dengan  membawa naskhah itu ke tandas sebelum mengotornnya hingga menimbulkan kemarahan ramai selepas perbuatan berkenaan tersebar melalui facebook.

Alvin yang mencari populariti melalui rakaman seks dengan teman wanitanya sebelum ini turut beberapa melakukan perbuatan yang menghina Islam hingga terpaksa melarikan diri ke luar negara.