Berita

Bekas ketua, penyokong UMNO Kelantan sertai DAP

KOTA BHARU, 21 MEI: Penerimaan masyarakat Melayu terhadap perjuangan DAP bukan sahaja mendapat sambutan di negeri-negeri sebelah utara dan selatan tetapi kini, sokongan itu turut dizahirkan secara terbuka di negeri Cik Siti Wan Kembang, Kelantan.

Ia dapat dilihat dengan tertubuhnya dua cawangan penaja DAP bagi Cawangan Kebun Sultan dan Cawangan Gajah Mati dalam satu majlis sederhana yang berlangsung di Dewan Perniagaan Cina Kelantan, dekat sini malam tadi.

Majlis itu menyaksikan penyerahan borang penyertaan DAP daripada 70 ahli baru dengan lebih 90 peratus terdiri daripada kaum Melayu, bekas penyokong dan ahli-ahli UMNO.

Apa yang menarik, dua dari mereka merupakan bekas Ketua UMNO Tanjung Mas, Haji Kamarulzaman dan bekas Ketua UMNO Bunut Payong, Mohd bin Titi.

Penyerahan borang penyertaan itu disampaikan kepada Penolong Setiausaha Organisasi DAP Kebangsaan, Vincent Wu oleh Haji Kamarulzaman diiringi penganjur yang juga pengerusi penaja cawangan Kebun Sultan, Chua Chin Hui.

Menurut Chua, penyertaan masyarakat Melayu Kelantan bersama DAP akan membantu parti untuk meluaskan lagi perkhidmatan kepada rakyat negeri ini.

Majlis malam tadi turut dihadiri oleh pemimpin-pemimpin Pakatan Harapan iaitu Presiden Parti Amanah Negara (AMANAH), Haji Mohamad Sabu; Ahli Parlimen Bukit Mertajam, Steven Sim, ADUN Ketari, Lee Chin Chen; Pengerusi AMANAH Kelantan, Datuk Wan Rahim; Naib Pengerusi PKR Kelantan, Tn Haji Abu Samah; Ketua Penerangan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Kelantan, Mohd Zulkifli Hj Zakaria dan lain-lain. –Roketkini.com