Berita

Penduduk Kg Numbak terima bantuan DAP baiki surau, jambatan

SEPANGGAR, 15 JUN: Penduduk Kg Numbak boleh menarik nafas lega apabila DAP pada hari ini menyumbangkan kira-kira 300 keping papan untuk membaiki surau dan jambatan laluan pejalan kaki kampung atas air itu.

Sumbangan telah disampaikan oleh Ahli Parlimen Kota Kinabalu merangkap Penasihat DAP Sabah, Jimmy Wong Sze Phin kepada wakil surau dan penduduk.

Selain itu, Jimmy turut mengumumkan sumbangan sebanyak enam kipas dinding bagi kemudahan dan keselesaan jemaah surau berkenaan menjalankan ibadah khususnya sepanjang bulan Ramadan ini.

Menurut beliau, semangat kerjasama dan perpaduan yang ditunjukkan penduduk dalam gotong-royong bersama pasukan DAP tanpa mengira fahaman politik dan agama patut dicontohi.

Perpaduan yang ditonjolkan ini juga katanya amat dibanggakan dan membuktikan orang Sabah tidak terikut-ikut dengan fahaman agama dan politik yang disempitkan, sebagaimana berlaku di sesetengah negeri.

“Sabah seharusnya menjadi contoh kepada negeri lain yang tidak terlalu taksub pada sesuatu fahaman sehinggakan terpaksa menolak nilai nilai permuafakatan sesama sendiri,” katanya.

Beliau menegaskan, DAP akan sentiasa komited untuk membantu golongan masyarakat yang terpinggir dan mengalami kesusahan.

Hadir sama dalam penyerahan tersebut ialah, Penyelaras DAP Pensiangan, Adrian Lasimbang; Penyelaras DAP Putatan, Tan Lee Fat dan setiausaha politik Ahli Parlimen Kota Kinabalu, Julfazly Shi Ahmad.

Penderitaan penduduk Kg Numbak sebelum ini pernah dilaporkan Roketkini dan boleh dibaca melalu pautan berikut:

1)      https://www.roketkini.com/2017/06/01/penduduk-kampung-air-menderita-wakil-rakyat-umno-tidak-buat-kerja/

2)      https://www.roketkini.com/2017/06/01/penduduk-kampung-air-menderita-wakil-rakyat-umno-tidak-buat-kerja/

3)      https://www.roketkini.com/2017/06/07/sk-pulau-sepanggar-dimakan-laut-keselamatan-murid-terjejas/  – Roketkini.com