Berita

Perhimpunan Sayangi Malaysia jana rezeki usahawan

Peserta himpunan memenuhi salah sebuah restoran di Amcorp Mall

PETALING JAYA, 16 OKT: Laku keras. Itu paling tepat menggambarkan suasana perniagaan pemilik food truck dan restoran sekitar Padang Timur sewaktu Perhimpunan Sayangi Malaysia Hapus Kleptokrasi diadakan Sabtu lalu.

Tinjauan Roketkini sekitar jam 7 petang mendapati, premis restoran di dalam bangunan Amcorp Mall dipenuhi ‘gelombang merah’ menjamu selera sementara menunggu waktu Maghrib dan sesi seterusnya pada malam.

Suasana perniagaan yang rancak itu sekaligus menyanggah dakwaan sesetengah pihak sebelum ini yang menuduh kononnya perhimpunan aman menyebabkan kerugian.

Seorang petugas kaunter sebuah restoran yang ditemui berkata, orang ramai tidak putus-putus memasuki premisnya sejak acara bermula.

Antara gerai-gerai jualan yang dibuka di tapak perhimpunan

“Hari ni memang ramai. Makanan pun habis,” katanya.

“Macam mana tak habis bang, ada perhimpunan,” sahut salah seorang pelanggan yang sedang berbaris untuk membayar makanannya.

Tinjauan di lantai bawah dan bahagian luar bangunan tersebut mendapati semua meja premis makanan penuh dan ada yang perlu membungkus makanan mereka.

Beberapa peniaga food truck yang ditemui berkata, perhimpunan aman yang bermula sejak jam 4 petang itu memberi peluang perniagaan yang amat baik tambahan lagi dengan kehadiran ribuan peserta,

“Alhamdulillah, macam air ni saya dah tambah dua kali, orang ramai, habis,” kata Khairul, pengusaha salah sebuah food truck di Padang Timur Sabtu lalu. – Roketkini.com