Berita

DAP yakin HARAPAN mampu tawan semula Perak

Barisan Nasional (BN) gagal memajukan negeri Perak sepertimana Selangor dan Pulau Pinang dan ia akan menjadi punca kekalahan parti pemerintah itu pada pilihan raya umum ke-14 (PRU-14), kata Timbalan Pengerusi DAP Perak, V Sivakumar.

Menurut beliau, BN juga gagal menawarkan dasar yang boleh dibanggakan kepada rakyat Perak sejak ia merampas pentadbiran negeri daripada pihak pembangkang melalui tindakan ‘lompat’ tiga Adun yang mencetuskan krisis Perlembagaan negeri.

“Masa sudah tiba, sekali lagi rakyat Negeri Perak akan diberi peluang untuk keluar mengundi dalam PRU14.

“Saya cukup yakin rakyat negeri Perak akan membuat keputusan yang bijaksana untuk memilih Pakatan Harapan (HARAPAN) demi masa hadapan dan pembangunan negeri yang tercinta,” ujarnya yang juga Ahli Parlimen Batu Gajah dalam kenyataan, hari ini.

Malah, beliau yang juga Ketua Sekretariat HARAPAN Perak yakin gabungan DAP, PKR, Amanah dan PPBM semakin mantap untuk menentang BN di negeri itu.

“Saya percaya Pakatan Harapan bukan sekadar menang, malah akan menang besar dengan jumlah kerusi yang banyak dan undi populariti yang jauh lebih tinggi berbanding dengan PRU-12 dan PRU-13,” ujarnya yang juga Timbalan Setiausaha Agung DAP.

BN pertama kali tewas di Perak pada PRU-12 dengan memenangi hanya 28 kerusi DUN berbanding Pakatan Rakyat 31 kerusi.

Bagaimanapun tiga Adun daripada Pakatan Rakyat telah keluar parti dan menyertai UMNO dan Bebas sehingga mencetuskan rampasan kuasa oleh BN. – Roketkini.com