Berita

Janji hapus tol motosikal, Najib Razak cuba menipu rakyat P. Pinang lagi

Perdana Menteri Sementara, Datuk Seri Najib Razak dalam ceramahnya semalam sekali lagi cuba menipu rakyat dengan menaburkan janji palsu untuk memansuhkan tol motosikal di Jambatan Pulau Pinang.

Pengarah Pendidikan Politik DAP negeri, Steven Sim berkata, janji untuk menghapuskan tol motosikal di Jambatan Pulau Pinang sudah pernah dijanjikan oleh UMNO-BN dalam pilihanraya tahun 2013.

“Perkara seperti tol Jambatan Pulau Pinang semuanya berapa di bawah bidang kuasa kerajaan pusat,” jelas beliau yang juga penyandang kerusi Parlimen Bukit Mertajam.

“Walaupun BN kalah di Pulau Pinang, BN masih menang di peringkat pusat dalam PRU ke-13,” ujar beliau lagi.

Steven mempersoalkan kenapa janji tersebut tidak ditunaikan sepanjang tempoh lima tahun lalu.

“Tiba-tiba sekarang bila sampai PRU14, dia kitar semula janji lapuk dan hidangkan kepada Rakyat Pulau Pinang.

“BN tak perlu umpan rakyat Pulau pinang dengan janji kosong. Jangan pandang rendah orang Pulau Pinang, kami tidak akan dipermainkan oleh UMNO-BN lagi,” tegasnya.

Steven dimum calon DAP-HARAPAN bagi kerusi Bukit Mertajam oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dalam satu sidang media semalam.

Selain beliau, Guan Eng turut mengumumkan Ketua Wanita DAP, Chong Eng sebagai calon DUN Padang Lalang, manakala bekas pegawai khas Ketua Menteri, Heng Lee Lee sebagai calon DUN Berapit. – Roketkini.com