Berita

42 Ahli Parlimen DAP akan sumbang sebahagian gaji untuk Tabung Harapan

Kesemua 42 Ahli Parlimen DAP akan menyumbang sebanyak RM210,000 kepada Tabung Harapan Malaysia dengan derma RM5,000 setiap orang untuk membantu memulihkan krisis hutang negara kata tokoh veteran DAP, Lim Kit Siang.

Menurut beliau, Tabung Harapan merupakan wadah dan manifestasi semangat patriotik dan  cintakan negara melangkaumi suku bangsa, agama dan daerah.

“Tabung Harapan adalah satu manifestasi ‘kelahiran semula’ Malaysia di mana rakyat Malaysia seluruhnya menunjukkan kecintaan kepada negara.

“Sebab itu saya juga ingin bertanya adakah Ahli Parlimen UMNO-BN juga akan memberi sumbangan kepada Tabung Harapan?

“Tak ada siapa berharap tabung ini akan berjaya mengumpul sehingga menghampiri jumlah trillion ringgit hutang negara namun ia boleh dikatakan sebuah katarsis nasional apabila rakyat Malaysia – walau apa yang telah dilakukan pemimpin sebelumnya, rakyat keseluruhannya tidak akan membiarkan tanah air dan masa depan negara digadaikan oleh pemimpin,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Sehingga hari ini 11 Jun 2018, Tabung Harapan Malaysia telah berjaya mengumpul sebanyak RM56,662, 086.58 sejak dilancarkan pada 30 Mei lalu.

Tabung ini dilancarkan ekoran wujudnya banyak permintaan daripada rakyat Malaysia untuk meringankan beban hutang negara yang ditinggalkan kerajaan BN terdahulu pimpinan Datuk Seri Najib Razak. – Roketkini.com