Berita

Edry cabar individu fitnah DAP buat laporan polis, hurai dakwaan dalam sidang media

Adun DAP hari ini membuat laporan polis berhubung penularan sebuah artikel di media sosial yang mendakwa DAP kononnya mempunyai ‘agenda anti Melayu, anti Islam, pro-Komunis dan pro-Zionis’.

Adun Dusun Tua, Edry Faizal Eddy Yusof berkata, laporan berkenaan dibuat supaya siasatan dan tindakan sewajarnya boleh diambil terhadap pihak yang tidak bertanggungjawab menyebarkan fitnah dan tuduhan palsu berniat jahat itu.

“Laporan polis juga dibuat ke atas satu pautan yang disertakan bersama mesej tular itu,” katanya dalam kenyataan media selepas membuat laporan di IPD Dang Wangi, Kuala Lumpur lewat pagi tadi.

Mesej fitnah berkenaan disertakan dengan artikel di laman sesawang The Third Force yang memetik kenyataan Mohamad Razali yang antara lain menuduh bahawa DAP kononnya menghina kesucian Islam.

Berhubung perkara itu, Edry mencabar Mohamad Razali agar membuat laporan polis jika beliau yakin dengan apa yang didakwanya itu.

“Sekiranya individu bernama Mohamad Razali Bin Abdul Rahman ini benar-benar wujud dan bercakap bersandarkan fakta, saya mengambil kesempatan ini mencabarnya untuk keluar dari persembunyian dan membuat laporan polis terhadap setiap dakwaannya itu.

“Ini kerana agenda-agenda yang dia sebutkan itu bertaraf pengkhianatan terhadap Raja dan Negara dan sepatutnya dia melaporkannya kepada polis.

“Dan jika apa yang dikatakannya benar sudah tentu pihak berkuasa akan bertindak,” katanya yang juga Ahli Jawatankuasa DAPSY Kebangsaan.

Beliau turut mendesak agar Razali mengadakan sidang media dan menghuraikan kesemua tuduhannya terhadap DAP.

“Inilah yang sepatutnya dia lakukan atas semangat ‘berani kerana benar’ dan bukannya baling batu tapi sembunyi tangan di dalam seluar.

“Jika tidak, kita boleh terus simpulkan dakwaan-dakwaannya itu tidak lebih sekadar dongengan dan omong kosong,” ujarnya.

Turut menemani Edry membuat laporan polis adalah Adun Ketari, Young Syefura Othman dan peguam merangkap Setiausaha Politik Lim Kit Siang, Syahredzan Johan. – Roketkini.com