Berita

MP DAP puji kecekapan PDRM patahkan rancangan serang rumah ibadat, pembunuhan

Seorang pemimpin DAP hari ini memuji tindakan tangkas polis mematahkan rancangan empat lelaki untuk melancarkan serangan ke atas rumah ibadat dan pembunuhan beberapa individu berprofil tinggi di negara ini.

Ahli Parlimen Jelutong, RSN Rayer berkata, beliau turut berharap agar saki-baki suspek dapat dikesan dan diberkas dengan segera oleh polis.

“Saya berharap pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM) akan terus meningkatkan usaha dalam memastikan keamanan dan keselamatan terus wujud di negara tercinta ini.

“Saya ingin sekali lagi menzahirkan penghargaan dan pujian atas usaha murni yang ditunjukkan pasukan Polis Diraja Malaysia,” katanya dalam kenyataan.

Ketua Polis Negara, Datuk Seri Abdul Hamid Bador, seperti dilapor media semalam, berkata semua suspek yang ditahan disyaki terlibat dengan kumpulan pengganas Daesh.

Mereka ditahan pasukan Bahagian Counter Terrorism, Cawangan Khas, PDRM dalam empat siri serbuan antara 5 hingga 7 Mei lalu di Terengganu dan Lembah Klang.

Serangan dipercayai bermotifkan dendam bagi menuntut bela atas kematian anggota bomba, Muhammad Adib Mohd Kassim, dalam kejadian rusuhan di Kuil Sri Maha Mariaman Seafield pada tahun lalu. – Roketkini.com