Berita

Kor Ming sumbang sebulan gaji MP bantu petugas barisan hadapan, rakyat memerlukan

Timbalan Speaker Dewan Rakyat, Nga Kor Ming mengumumkan akan menyumbang sebulan gaji selaku Ahli Parlimen Teluk Intan demi membantu negara dalam usaha melawan wabak Covid-19. 

Beliau yang juga Pengerusi DAP Perak juga akan mendermakan 5,000 topeng muka kepada kakitangan Hospital Teluk Intan, pasukan keselamatan dan golongan asnaf yang memerlukan.

Barangan keperluan tersebut, katanya, dijangka akan tiba pada minggu depan. 

Antara barangan keperluan asas yang telah disumbangkan Pusat Khidmat Rakyat Parlimen Teluk Intan kepada rakyat yang memerlukan

“Semua pihak wajib memberi sokongan padu serta kerjasama penuh kepada usaha Kementerian Kesihatan dalam menangani krisis kesihatan awam yang semakin serius ini. 

“Malaysia kini merupakan negara yang paling teruk dilanda wabak virus covid 19 di rantau Asia Tenggara dengan jumlah pesakit lebih 1,500 orang dan 21 orang pesakit telah meninggal dunia akibat wabak virus ini,” katanya dalam kenyataan, hari ini. 

Kor Ming turut menzahirkan penghargaan terhadap jasa dan pengorbanan yang dicurahkan petugas barisan hadapan selaku benteng terakhir negara dalam memerangi wabak Covid-19. – Roketkini.com