Berita, Kenyataan Akhbar

Kukuhkan kesepakatan blok pembangkang, tolak Perikatan dan kleptokrat

Oleh Ghafar NS

Blok pembangkang perlu bersama tunjukkan suri tauladan kepimpinan, dengan menyusun dasar dan inisiatif yang membantu rakyat, tatkala kerajaan Perikatan Nasional (PN) gagal zahirkan kemampuan mereka.

Dalam satu kenyataan, beberapa pemimpin pembangkang menyeru Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengukuhkan blok besar pembangkang dan menolak sebarang kerjasama dengan kleptokrat.

“Blok pembangkang perlu mengukuhkan kerjasama dan kesepakatan sesama parti dan Ahli Parlimen bagi membawa satu agenda bersama untuk memulihkan Malaysia.

“Kita perlu menggembleng usaha dan menumpukan kekuatan bersama sebagai satu suara untuk mengangkat agenda rakyat demi kelangsungan hidup semua,” kata mereka dalam satu kenyataan bersama hari ini.

Kenyataan itu dikeluarkan Timbalan Presiden Amanah, Datuk Seri Salahuddin Ayub; Ketua Wira Warisan, Datuk Mohd. Azis Jamman; Pengarah Pendidikan Politik Kebangsaan DAP, Liew Chin Tong; Pengasas bersama MUDA, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman dan wakil rakyat PSB, Baru Bian. – Roketkini.com