Berita

Najib usah terus membisu, jelas segera status Mohd Nadzri

GEORGE TOWN, 14 JUN: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak tidak sepatutnya terus membisu sebaliknya menjelaskan segera status pegawai penyiasat tunggal Suruhanjaya Integriti Agensi Penguatkuasaan (EAIC), Mohd Nadzri Ibrahim adalah seorang daripada pegawai yang terbabit dalam kes Teoh Beng Hock.

“Sudah 24 jam kami mendedahkan mengenai pegawai terbabit tetapi sehingga kini tiada jawapan daripada Perdana Menteri atau pihak EAIC,” kata dua Ahli Parlimen DAP, Zairil Khir Johari dan Steven Sim Chee Keong dalam satu kenyataan semalam.

Menurut mereka, kegagalan Najib untuk mengesahkan identiti pegawai terbabit hanya akan merosakkan lagi keyakinan awam kepada agensi berkenaan.

“Kami menggesa sekali lagi agar Najib Razak menjelaskan segera memandangkan EAIC adalah sebuah agensi di bawah kelolaan Jabatan Perdana Menteri.

“Jika benar, persoalan yang timbul ialah bagaimana mungkin Mohd Nadzri akan menjalankan tugas untuk menyiasat kes kematian dalam tahanan sedangkan beliau sendiri pernah terbabit dalam kes yang serupa,” soal Zairil sebagai Ahli Parlimen Bukit Bendera, Steven Sim, Ahli Parlimen Bukit Mertajam.- Roketkini.com