Berita

Anwar bebas jika rakyat bersatu – Dr Hatta Ramli

KUALA LUMPUR, 7 MAC: Ahli Parlimen Kuala Krai Dr Hatta Ramli berkata Himpunan aman #KitaLawan adalah solidariti Pakatan Rakyat bersama Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Menurut beliau, Anwar Ibrahim adalah tahanan politik yang menjadi mangsa kecurangan sistem kehakiman yang dilihat disalah guna oleh pimpinan UMNO dan Barisan Nasional.

Berucap kepada kira-kira 10,000 orang penyokong di hadapan Pasaraya Sogo, beliau menyelar Ketua Pendakwa Shafee Abdullah dalam kes liwat II Anwar Ibrahim.

“Sistem perundangan Malaysia sudah berada di peringkat memualkan.

“Seorang pendakwa raya boleh menghina mereka yang di penjara (Anwar Ibrahim) dengan perkataan-perkataan yang keji dan lucah,” ujar Hatta.

Namun begitu, Hatta yang juga ahli jawatankuasa PAS Pusat itu menegaskan walaupun sistem kehakiman di Malaysia tidak berlaku adil kepada saudara Anwar Ibrahim, beliau yakin dengan kebersamaan seluruh rakyat, Anwar Ibrahim akan dapat dibebaskan.

“Jika ada yang bertanya, adakah Anwar Ibrahim akan dibebaskan.

“Saya akan jawab ya, beliau akan dibebaskan, namun dengan satu syarat: semua rakyat harus bersatu dan bersama bersolidariti bersama-sama Datuk Seri Anwar Ibrahim,” tegas beliau. -Roketkini.com