Berita

Tun Dr Mahathir zahirkan kesediaan Bersatu sertai Pakatan Harapan

SHAH ALAM, 12 NOV: Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia Tun Dr Mahathir Mohamad berkata satu-satunya cara untuk menumpaskan Barisan Nasional dalam pilihanraya akan datang adalah dengan penyatuan parti-parti pembangkang negara ini.

“Untuk lawan BN, tak ada yang lebih mustajab selain daripada perpaduan parti-parti lawan dalam PH,” katanya dalam Konvensyen PH di Shah alam sebentar tadi.

Untuk menang dan membentuk kerajaan, justeru parti-parti pembangkang ujarnya perlulah memberi tumpuan khusus dalam usaha menewaskan BN.

“Cara lawan BN adalah dengan bersatu! Dengan itu kita akan dapat kemenangan,” tegas Tun Dr Mahathir.

Ini termasuklah dengan penyertaan Bersatu ke dalam gabungan Pakatan Harapan.

“Bersatu belum lagi jadi PH tapi niat kita adalah untuk bersama.

“Tak lama lagi kami harap akan diterima PH supaya kita dapat bersuara jatuhkan pemimpin-pemimpin ‘kleptokrat’,” tegas beliau.

whatsapp-image-2016-11-12-at-13-19-25Beliau turut menyeru supaya segala perselisihan faham yang pernah berlaku dikalangan parti-parti pembangkang dilupakan demi menyelamatkan negara dari BN.

“Lupakanlah permusuhan lama antara kita, musuh terbesar kita adalah Najib. Rakyat Malaysia tak bodoh,” kata beliau.

Dalam pada itu, Tun Mahathir turut mencadangkan supaya parti-parti PH menggunalan satu simbol yang serupa bagi berhadapan BN dalam pilihanraya akan datang.

Penggunaan satu simbol ini amat mustahak supaya sokongan kepada pembangkang dapat dimaksimakan.

Kemenangan pembangkang katanya amat penting untuk menyelamatkan negara dari kancah kemelesetan ekonomi dan kleptokrasi.

“Sudah tidak ada demokrasi lagi, yang ada ialah kleptokrasi.

“Malaysia satu-satunya negara yang sudah jadi negara pencuri, penyangak, perompak. Itulah gelaran yang kita dapat bila Najib jadi PM,” kata beliau. – Roketkini.com