Berita

Chef Wan puji pentadbiran Pulau Pinang

KUALA LUMPUR, 7 APR: Selebriti terkemuka dunia, Chef Wan atau nama sebenarnya Datuk Redzuawan Ismail berkongsi kisah gembira seorang pemandu teksi mengenai kejayaan kerajaan negeri Pulau Pinang yang diterajui DAP di laman sosial Instagramnya, semalam.

Pemandu itu dirakamkan bercerita mengenai pengalamannya menemui pelancong yang rata-ratanya memuji keadaan negeri itu yang bersih serta kesungguhan kerajaan negeri memulihara bangunan-bangunan lama.

Beliau yang tidak mahu dikenali berkata, usaha yang ditunjukkan pentadbiran kini amat berbeza dengan Barisan Nasional (BN) yang pernah mentadbir negeri itu suatu ketika dahulu.

“Saya tak tengok bangsa tak tengok agama tak tengok kulit, siapa yang bagus, saya ikut,” katanya.

Rakaman tersebut turut disertakan dengan catatan Chef Wan yang turut mengakui bahawa pentadbiran kerajaan yang baik dapat dilihat dan terbukti.

“Benar, pentadbiran kerajaan yang baik akan diakui dan dipuji oleh pelancong yang melawat negara kita,” kata Chef Wan.

Beliau turut mengkritik sikap sesetengah pemimpin politik yang sering menggunakan sentimen kaum sehingga menimbulkan rasa muak dalam kalangan rakyat.

“Rakyat sendiri hari ini boleh menilai segalanya dengan permainan kotor dan teruk yang dipentaskan.

“Hanya orang bodoh tidak boleh melihat semua ini seperti masing-masing ada agenda tersendiri kononnya takut itu dan ini.

“Bagaimanapun, kalau kamu jujur dan mahu membawa perubahan untuk negara ini kamu akan buat tanpa apa-apa propaganda yang kita lihat dalam kalangan ahli politik, naik meluat,” katanya. – Roketkini.com

My taxi conversation to airport now ..listen to what Penang is like now. True that a good governance of the state will speak by itself from the Tourist that visited our countries that kept saying how wonderful this old cities is and well preserved to the rakyat biasa yg menikmati secara apa yg di sediakan. Saya selalu percaya jika kita rajin berusaha and dont talk shit and Politicians should learned to stop putting each others down and worst this racist perkauman etc shit that make me rasa loya perhaps we can prosperous and make that big change! Rakyat sendiri hari ini boleh menilai segalanya what more all that filthy and sick game being stage up there! Only idiots and bad apples cannot see all this as masing2 ada agenda sendiri konon takut itu dan ini.. However if u are honest and just want to bring changes to this nation u will do it anyway despite all that propoganda yg kita lihat hari ini among all politicians…. naik meluat! Saya tak kiri dan tidak kanan. Saya sayang negara saya mau pun bangsa saya apa tah agama saya tetapi saya tak reti simpan dendam dan iri hati…. I just went to do what i need to do for my country despite others that refused to help me and put me down. Nak kata mulut saya jahat mulut dia lagi mcm longkang dan otak dia tu lagi jahat. If i expose this some day dia boleh gulung segala tikar bantal dia tu! Hee hee..

A post shared by chef wan (@chefwan58) on